Gönderen Konu: Erasmus Programı ve Bologna Süreci  (Okunma sayısı 1913 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SileNtStorM

  • Administrator
  • *
  • İleti: 4,684
  • Karma: 15221
  • Cinsiyet: Bay
  • Çalışma Yılı: 6-10
  • Facebook Profile: http://www.facebook.com/myingilizce
  • Mesleğiniz: İngilizce Öğretmeni
  • Nereden: Malatya
  • Okulunuz: Anadolu Öğretmen
  • İngilizce Seviyeniz: İleri
  • Üniversite: İnönü
Erasmus Programı ve Bologna Süreci
« : 09 Ocak 2009, 21:00:45 »
Erasmus Programı ve Bologna Süreci
   

20. yüzyılın sonlarında Avrupa, 21. yüzyılın bilgi çağı olacağı tespitinden hareketle Bilgi Avrupası'nı oluşturmak amacıyla eğitim alanında uygulanacak bir dizi kararlar aldı. Gücünü bilgiden ve bilimden alacak olan Bilgi Avrupa'sında, Avrupa coğrafyasındaki ülkeleri hem birbirleri ile uyumlu - birbirlerini tamamlayıcı, hem de rakiplerinden üstün kılacak bir yükseköğretim sistemi oluşturulması hedeflendi.

9 Haziran 1999'da Bologna Bildirisi'nin 29 ülke tarafından imzalanması  ile Bologna Süreci resmi olarak başlamış ve süreci takip etmek üzere bir Bologna İzleme Grubu (Bologna Follow-up Group - BFUG) oluşturularak iki yılda bir eğitim bakanlarının toplanması kararlaştırılmıştır. 1999'dan beri sürece dahil ülkelerin eğitim bakanları her iki yılda bir toplanmakta ve Avrupa yükseköğretiminin geleceği planlanmaktadır. Türkiye bu sürece 2001 yılında Prag toplantısında dahil olmuştur.

1999 Bologna Bildirisi ile deklare edilen yükseköğretimde ulaşılması istenilen 6 hedefe 2001 yılı Prag Bildirisi ile  3 hedef alanı daha eklenmiştir ve sürecin temel öncelikleri olarak şöyle sıralanmaktadır:

    * Derecelerin kolay anlaşılabildiği ve karşılaştırılabildiği bir sistem oluşturulması,
    * Lisans ve Lisansüstü olarak kademelendirilmiş  bir sistem oluşturulması,
    * AKTS'de olduğu gibi kredili bir sistem kurulması,
    * Öğrenci, öğretim elemanları, araştırmacı ve idari personelin serbest dolaşımını kısıtlayan unsurları ortadan kaldırarak hareketliliğin arttırılması,
    * Kalite güvencesi (Quality Assurance) alanında Avrupa'da işbirliğinin artırılması,
    * Yükseköğretimde bulunması gereken Avrupalılık bilincinin artırılması,
    * Yaşamboyu öğrenim,
    * Avrupa Yükseköğretim Alanının oluşturulması.

Kimler Bologna Sürecinde yer almaktadır?

2005 yılı itibariyle 45 ülke süreçte yer alarak bu ortak eğitim hedefini desteklemektedir. Bu ülkeler sürece katılım yıllarıyla birlikte şöyledir;

    * 1999: Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere;
    * 2001: Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Lihtenştayn, Türkiye;
    * 2003: Arnavutluk, Andora, Bosna Hersek, Vatikan, Rusya, Sırbistan ve Karadağ, Makedonya;
    * 2005: Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna.

Bologna İzleme Grubu üyesi 45 ülkenin yanısıra bazı uluslararası kurumlar da sürece katılmaktadır. Bunlar;

    * Avrupa Komisyonu
    * Avrupa Konseyi - danışman üye
    * Avrupa Üniversiteler Birliği - danışman üye
    * EURASHE - danışman üye
    * ESIB - Avrupa Öğrencileri Ulusal Birlikleri  - danışman üye
    * UNESCO-CEPES - danışman üye
    * ENQA - danışman üye
    * Education International Pan-European Structure - danışman üye
    * UNICE - danışman üye

Avrupa Komisyonu 2004 yılında aldığı kararla, ülke merkezli faaliyet gösteren Erasmus programları vasıtasıyla, ülkelerin yükseköğretim kurumlarının Bologna süreci çerçevesinde doğrudan işbirliği içinde çalışmasını öngörerek ulusal ajanslara bu süreçte sorumluluk yüklemiştir. Bologna sürecine imza atmış olan Socrates programı ülkelerinde Ulusal Bologna Rehberleri Takımı oluşturulması ve ulusal ajanslar tarafından faaliyet planı niteliğinde projelerin hazırlanması istenmiştir. Komisyon, projelerin gerçekleştirilebilmesi için ülkelerin Erasmus bütçelerine kaynak aktarmaktadır. Ülkelerin yükseköğretimde yer alan öğrenci nüfusları dikkate alınarak yapılan kaynak aktarımı, hazırlanan projenin toplam maliyetinin %90'ını geçememektedir. Ülke takımları Avrupa genelinde var olan takımın bir parçasıdır ve bu ulusal takımlar vasıtasıyla Bologna Süreci'nin uygulamadaki etkinliği artırılmak istenmektedir. 1999-2006 yılları arasında süren Socrates Programı'nın tamamlanmasının ardından başlayan yeni dönemde, Hayatboyu Öğrenme Programı bünyesinde de Bologna Rehberleri vasıtasıyla sürece katkı sağlanmaya devam edilmektedir.




Linkback: http://www.myingilizce.net/index.php?topic=10215.0
Sitemize Destek İçin Lütfen Bir "Teşekkür" Edin.


Share via facebook Share via technorati Share via twitter

xx
Erasmus Programı ve Amacı

Başlatan SileNtStorM

0 Yanıt
1969 Gösterim
Son İleti 09 Ocak 2009, 20:57:19
Gönderen: SileNtStorM
xx
Erasmus Programı İçin Genel Bilgiler

Başlatan SileNtStorM

0 Yanıt
2654 Gösterim
Son İleti 09 Ocak 2009, 21:13:02
Gönderen: SileNtStorM
thumbup
Erasmus

Başlatan timsah54

0 Yanıt
3847 Gösterim
Son İleti 08 Ağustos 2009, 15:20:01
Gönderen: timsah54
xx
Erasmus+

Başlatan funda köken

0 Yanıt
967 Gösterim
Son İleti 07 Şubat 2014, 13:14:44
Gönderen: funda köken